Bisikletin Faydaları...



2018 yılında yaptığım en güzel şeylerden birisi elimde olan ıvız zıvır şeyleri satıp bisiklet almaktı. Bisikletimi aldığım gün eve sürerek mutlu mutlu ulaştım, yaklaşık 20 kilometrelik mesafeydi. O günü hatırladıkça şu anda kendimle dalga geçiyorum; nefes nefese kaldım hatta eve ulaşamayacağımı düşündüm ama suratımda kocaman bir gülümseme vardı. Artık bisiklet hayatımın her alanında; okulda, işte, market alışverişinde, tatillerde uzun turlarda… Peki ama bu bisiklet gerçekten nedir? 
Bisikletin en güzel yönlerinden birisi ise sağlığınıza iyi gelmesidir. Hareketsizlik tüm hastalıkların baş sebeplerinden biridir. Kendimden biliyorum, hayatta en sağlıklı olduğum zamanlar bisiklet sürdüğüm zamanlardır.
Bisiklet en çevreci ve masrafsız ulaşım aracıdır. Her aileye iki arabanın bile az geldiği günümüzde trafik sıkışıklığı ve bunun sonucu olarak egzoz salınımı en üst seviyelerde gezinmektedir. Halbuki bisiklet ile trafik sıkışıklığı içerisinde çoğu zaman aynı sürede gideceğiniz yere ulaşabilir ve yakıt tüketiminiz olmadan sadece kendi gücünüz ile zehirli gaz salınımı yapmazsınız. Yakıta verdiğiniz para cebinizde kalırken soluduğunuz havayı kirletmezsiniz. Daha ne olsun?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bisiklet çeşitleri ve kullanım alanları nelerdir?

Bisikletin tarihçesi ve en çok kullanılan şehirler...